KEBAIKAN JUS OSTANIA MANGGIS AMRITA



Ostania Manggis Amrita ialah minuman yang enak dengan formulasi keseluruhan buah manggis termasuk puri dan kulitnya sekali membuatkan Ostania kaya dengan Xanthones. Minuman ini diperkaya dengan pelbagai khasiat baik untuk kesihatan anda. Sesuai dengan gelaran manggis sebagai "ratu buah", minuman ini penuh dengan antioksidan dan ditambah baik dengan campuran ekstrak epal, roselle, acai beri, anggur dan delima. 


Manggis (Garcinia mangostana L.) mempunyai kandungan kelas Xanthones semulajadi yang terbanyak iaitu sebanyak 43 kelas. Manggis merupakan tumbuhan yang mempunyai kandungan kelas Xanthones terbanyak dalam kategori tumbuhan. Majoriti Xanthones terdapat pada kulit buah manggis. 

Apa itu Xanthones?

Xanthones adalah sejenis antioksidan yang berkuasa malah lebih berkesan daripada vitamin C dan vitamin E. Ramai dikalangan doktor menggelar Xanthones sebagai " Super Antioxidants". Xanthones mempunyai aktiviti biologi yang tinggi dan lebih mengejutkan ialah ia masih belum digunakan dalam perubatan moden. Menurut kajian saintifik yang dilakukan di Jepun, Xanthones mampu melawan kanser dan mampu mempengaruhi pertumbuhan awal tumor. 


Jadi zya pun berminat untuk mencuba Ostani Manggis Amrita ini kerana terdapat banyak khasiat dan ia sebenarnya dapat mengembalikan tenaga dalam tubuh badan kita. Oh ya bercakap mengenai mengembalikan tenaga ini kan, dahulu zya pernah mengalami demam denggi dan sehingga di masukkan ke dalam wad juga seminggu. Tenaga memang dah hilang habis dan air dalam badan pun memang kurang banyak. Jadi masa tu ayah zya ada bagi jus manggis dalam bentuk sachet dan bila minum terus terasa segar badan dan keesokan hari itu ujian darah zya terus jadi baik dan semakin pulih. Tapi selain itu, doa dan kuasa Tuhan juga yang menyembuhkan kita dan kita hanya berusaha dan ikhtiar sedaya yang mungkin untuk menyembuhkan penyakit. Tapi jus tu zya dah tak dapat cari lagi dekat pasaran dan bila ada orang perkenalkan Ostania Manggis Amrita ni terus zya bersetuju untuk mencuba. Jadi memang tidak disalah erti lagi jus manggis ini sebenarnya memang membawa banyak khasiatnya yang tersendiri. 


Fakta mengenai Ostania Manggis Amrita:-
  • Nilai ORAC antioksidan 14186.98
  • Tiada tambahan gula
  • Tiada pengawet
  • Mengembalikan tenaga
  • Pemuliharaan kesihatan
  • Fungsi terapeutik
  • Anti-penuaan
  • Pemanis semulajadi (buah)
  • Membantu penghadaman
  • Anti-kanser dan anti-inflamasi.

Mengapa anda perlu minum Ostania?
  • Satu cawan kecil Ostania Manggis Amrita mampu mengembalikan tenaga anda dan menghilangkan dahaga.
  • Membantu pergerakan sistem penghadaman sekaligus mampu mengurangkan berat badan.
  • Tinggi dengan antioksidan dan membantu dalam peneutralan radikal-radikal bebas dalam badan (anti-kanser)
  • Membantu sistem pencernaan anda dengan vitamin C dan juga meningkatkan sistem imun.
  • Mempunyai kelebihan anti-bakteria dan anti-fungi untuk melawan jangkitan kuman, fungi dan yis.
Saranan penyajian adalah 30ml atau campur dengan air ratio (1:1) dan perlu disimpan di peti sejuk selepas membuka penutupnya. Manakala jumlah hidangan yang boleh didapati adalah sebanyak 16 cawan kecil. Jumlah isipadu sebotol Ostania Manggis Amrita adalah 500 ml. Harga untuk sebotol Ostania Manggis Amrina ini ialah RM49.90 dan untuk tiga botol adalah RM130.


Ostania Manggis Amrita adalah produk keluaran syarikat Furley Bioextracts iaitu syarikat penyelidikan berstatus BioNexus sejak 2008. Menfokuskan kepada bioteknologi dan produk berasaskan semulajadi. Mereka menghasilkan rangkaian produk dari makanan kesihatan, suplemen, penjagaab kulit (kosmoseutikal) dan juga rawatan luka. Semua produk yang dihasilkan adalah melalui penyelidikan yang menyeluruh untuk memastikan kualiti dan keberkesanan pada tahap tinggi. Berpegang dengan prinsip, lengkapkan hidup dengan anugerah Alam, produk yang dihasilkan bebas dari bahan kimia berbahaya dan berkesan.

Sekiranya korang ingin mencuba produk keluaran dari Furley Bioextracts tidak kira sama ada jus Ostania Manggis Amrita atau produk lain anda boleh klik SINI sekarang kerana anda akan mendapat diskaun sebanyak RM10 untuk produk tersebut. Dan sekiranya korang ingin mendapatkan maklumat lanjut mengenai produk ini boleh lawati di sini :-

Laman web : www.furleybio.com


Instagram: @furleybio



This entry was posted in

1 comment:

  1. saya dah baca Ziarah lah blog saya pulak:

    http://biarlembuyangjadilembu.blogspot.com

    ReplyDelete

Hye uollss Sila tinggalkan komen anda satu pun jadilah hehehehe