ADAKAH KULIT ANDA BERMASALAH? GLOW GELENGGANG ADA JAWAPANNYA.

by - 02:42


Kulit adalah organ yang berada paling luar di badan manusia dan kulit ini perlu dijaga dengan baik kerana ianya mudah terdedah kepada habuk dan persekitaran yang tidak sihat di sekeliling kita. Penyakit kulit boleh juga berpunca dari pelbagai aspek yang boleh jadi berpunca dari masalah dalaman kulit, persekitaran kehidupan anda yang mungkin banyak terdedah kepada habuk ataupun mungkin kulit anda yang terlalu kering, sensitif dan akan menyebabkan anda senang dan mudah mengalami kegatalan. Jadi di sini zya nak kongsi dengan korang mengenai satu produk yang amat sesuai bagi sesiapa yang mengalami masalah gatal. Produk yang zya nak kongsi dengan korang ini ialah Glow Geleggang, dan produk terbaru ini zya sendiri dan menggunakannya.

Apa itu Gelenggang?


Gelenggang atau nama lainnya Cassia Alata atau Senna Alata adalah sejenis pokok renek yang mudah dijumpai dipinggir jalan dan belukar. Pokok ini kebiasaannya akan tumbuh dan mencapai ketinggian di antara 6 kaki sehingga 25 kaki. Pokok gelenggang ini yang berdaun hijau dan bunga kuning serta buahnya yang bersalut kulit seperti buah kekacang dan bijinya kecil berbentuk bulat. Kebanyakkan orang dahulu mengambil daunnya untuk dijadikan sebagai perubatan. Daun gelenggang juga telah digunakan sebagai ubat tradisional di negara Arab semenjak zaman dahulu lagi kerana ianya telah diperkenalkan ke negara Eropah oleh pengaman perubatan tradisional Arab pada abad ke-9. 

Kini daun Gelenggang telah digunakan dalam produk bagi mengatasi masalah kulit gatal, ekzema panau dan seangkatan dengannya. Khasiat Gelenggang ini yang mempunyai bahan baik seperti "anthraquinones" dan" crysophanic" yang sangat berkesan sebagai perencat kulat kulit, serangan hama, penyakit bakterian dan mikrob. Gelenggang ini terkenal sebagai penawar untuk hilangkan gatal-gatal kulit yang disebabkan oleh masalah kulit seperti ekzema, psoriasis, panau, kurap, bisul, kudis buta, kayap, badang, ruam dan masalah kulit yang lain. 

Apakah itu Glow Gelenggang?


Glow Gelenggang ialah produk herba organik yang membantu melegakan gatal-gatal kulit yang disebabkan oleh resdung, dan penyakit berkaitan kulit seperti gatal kulit, ekzema, psoriasis, bisul, panau, kudis buta dan kurap yang berkesan tanpa steroid dan selamat. Daun gelenggang yang sangat dikenali sebagai agen anti-kulat paling tinggi. Ia sebenarnya telah lama digunakan oleh nenek moyang kita,, masyarakart Arab dan orang Eropah untuk mengatasi masalah kulit. Formula terkini Glow Gelenggang berasaskan 6 ramuan istimewa untuk 'ghaibkan" gatal-gatal kulit dengan mudah digunakan telah dicipta.  Tidak seperti produk lain yang tinggi bahan kimia yang boleh memudaratkan. Glow Gelenggang adalah 100% diperbuat daripada bahan semulajadi terpilih. Ianya adalah homemade, paling banyak bahan aktif, 5x lebih berkesan, selamat dan mudah digunakan oleh semua jantina dan peringkat umur. Sekarang, tak perlu menderita menggaru hingga berdarah lagi, kerana ia sudah ada di depan anda. 

Glow Gelenggang ini memngeluarkan 2 produk seperti sabun herba organik dan minyak herba organik. Produk ini boleh menghilangkan gatal-gatal, 100 natural, tanpa steroid dan ianya bebas kimia. 

 Serba Herba Organik (50gm)

Ini adalah sabun herba organik yang mana terdapat banyak bahan baik di dalamnya untuk kesan yang optimum. Sabun herba ini tidak seperti sabun herba yang lain kerana hanya letak setitik dua bahan untuk mencukuokan syarat kandungan bahan. 


Minyak Herba Organik (30ml)

Minyak herba organik ini didatangkan dalam botol yang comel dan sangat cantik dan ianya perlu disimpan tempat yang bersuhu bilik serta perlu dielakkan dari tempat yang mudah terdedah dengan cahaya matahari dan panas. Produk ini tidak panas, tak berbau busuk, tak rengsa dan juga tidak pedih. 

Antara Kandungan Bahan Di Dalam Produk

Selain penggunaan Daun Gelenggang, produk ini juga mengandungi bahan tambahan lain seperti:

Habbatus Sauda (Black Seed Oil) - Untuk kurangkan radang dan sembuhkan luka luaran.
Minyak Argan (Argan Oil) - Memberikan kulit yang halus, licin dan mudah menyerap dalam kulit.
Minyak Zaitun (Olive Oil) - Sebagai pelembap yang tahan lama pada kulit.
Susu Kambing (Goat Milk) - Untuk mencerah, melembut, melembap, mencegah kulit kasar, kering dan kusam.
Crystal menthol - Untuk menyejukkan kulit, tidak panas. 

Pengalaman Sendiri!!

Sekarang zya nak kongsi pengalaman zya sendiri sepanjang menggunakan produk Glow Gelenggang ini. Zya yang sememangnya mengalami masalah kulit gatal seperti naik kemerah-merahan dan kelihatan seperti ruam di bahagian leher sekiranya zya berada terlalu lama di luar dengan cuaca panas terik. Akibat dari peluh kesan teriknya matahari ini akan menyebabkan leher zya mudah menjadi gatal terutama sekali di bahagian yang kita pin tudung. Disitu zya kerap berlaku ruam dan kegatalan yang akan menyebabkan kemerahan dan kadang boleh merebak menjadi seakan melecur. Jadi selepas diperkenalkan dengan kedua-dua produk Glow Gelenggang ini masalah kulit zya semakin beransur pulih. 

caption:  (mata macam tu sebab menikmati bau kedua-dua produk) hehe

Produknya yang berbau wangi seakan bau coklat bercampur dengan vanila kadang macam bau seakan kopi pun ada juga. Tapi yang pasti dengan haruman sabun dan minyak herba organik ini juga sudah mampu memberi kesegaran pada deria bau kita. Apatah lagi bila kita memakai dan menggunakannya pada kulit lagi bertambah best, nyaman, sejuk yang mild. Sabun herba ini sebenarnya bertekstur scrub (lulur) dan ia tidak mudah cair, tidak putih dan menjadi lembik seperti sabun organik yang lain. Jadi zya tidak memotong kepada bentuk kecil-kecil pun kerana sifarnya seperti itu jadi sabun ini juga amat menjimatkan. Zya menggunakan kedua-dua set produk ini untuk mendapatkan kesan yang terbaik pada kulit zya. 

Sekarang zya berasa seronok sangat kerana dapat mengatasi masalah kulit gatal zya selepas menggunakan produk Glow Gelenggang ini. Sekiranya zya terpaksa berada dan berjemur dalam keadaan cuaca panas terik maka bila balik rumah zya akan cepat-cepat menggunakan sabun dan minyak ini bagi mengurangkan rasa gatal dan yang mungkin dibiarkan ianya akan semakin merebak. Sebaiknya kita mecengah sebelum ianya menjadi lebih teruk. Jadi korang yang mengalami masalah kulit gatal seperti zya ataupun masalah kulit yang lain bolehlah menggunakan produk Glow Gelenggang ini dan disarankan korang mengguna kedua-dua set untuk mendapatkan kesan yang lebih terbaik dan optimum. 

Siapa Yang Boleh Menggunakan Produk Glow Gelenggang Ini?

Lelaki / Perempuan
Kanak-kanak
Orang Dewasa
Orang Tua
Wanita Hamil

Harga Produk Glow Gelenggang?

Sabun Herba = RM47 (1 unit) / RM70 ( 2 unit, jimat RM24)
Minyak Herba = RM47 (1 unit) / RM70 ( 2 unit, jimat RM24)

1 set (mengandungi sabun herba & minyak herba) = RM70 (jimat RM24)
2 Set RM140 + free 1 unit sabun herba bernilai RM47 (jimat RM95)

Postage :
Free Postage untuk seluruh Malaysia
RM50 untuk luar dari Malaysia.

** Setiap pembelian akan menerima FREE Gift dari pihak Glow Gelenggang


Korang juga boleh menggunakan kod ZYA01 seperti yang tertera pada gambar untuk mendapatkan harga diskaun. 



Untuk sebarang maklumat lanjut korang boleh rujuk maklumat di bawah atau hubungi nombor yang tertera. 

FB page : Glow Gelenggang
Instagram : produk_hilang_gatal

Whatsapp : 014-5445951


You May Also Like

2 comments

  1. first time dengar nama produk glow gelanggang..selalu nya glow glowing yang saya dengar..

    ReplyDelete
  2. ateng dah try best sangat glow gelenggang ni

    ReplyDelete

Hye uollss Sila tinggalkan komen anda satu pun jadilah hehehehe