MILK PEEL CREAM MASK DARI ALTHEA KOREA | REVIEW

by - 09:30


Althea Korea ada produk terbaru lagi yeaaahhhh. Bila sebut ja Althea pasti terbayang kotak pink dan yup Althea terkenal dengan penghantaran barang dengan bungkusan bewarna pink. Jadi sebagai Althea Angels inilah yang ditunggu-tunggu iaitu kotak pink yang mempunyai produk terbaru dari mereka. Akhir-akhir ni banyak produk dari Althea yang dikeluarkan dan produk terbaru kali ini ialah Milk Peel Cream Mask. 

Apa itu Milk Peel Cream Mask??

Milk Peel Cream Mask ini adalah masker yang mana teksturnya yang berbentuk krim pekat dan akan bertukar kepada buih seolah-olah seperti whipped cream setelah dibiarkan beberapa saat pada kulit kita. Masker ini bertindak untuk menanggalkan sel-sel kulit mati pada wajah korang serta teksturnya yang sangat ringan dan sangat wangi bau seperti krim mandian susu. Zya memang jatuh hati sangat dengan bau dia dan bungkusan dia pun sangat comel serta nampak mudah untuk dibawa kemana-mana terutama sekali yang sering travel ke sana sini. Lepas ni dah boleh selit sama produk ni bersama korang.



Kandungan Bahan Milk Peel Cream Mask: 
  • AHA dan BHA - Membantu untuk pengelupasan kulit yang halus bagi membuang segala sel-sel kulit mati dan segala kekotoran pada permukaan kulit. 
  • Ekstrak Protein dari Susu - Melembap serta menguatkan kulit.
  • Kaolin - Menyahtoksik dan mengeluarkan segala kotoran yang ada pada kulit. 
Bahan lain:

Water (Aqua), Kaolin, Glycerin, Disiloxane, Bentonite, Propanediol, Myristic Acid, Methyl Perfluoroisobutyl Ether, Stearicacid, Methyl Perfluorobutyl Ether, Potassium Hydroxide, 1,2-Hexanediol, Palmitic Acid , Ethylhexylglycerin, Milk Proteinextract, Disodium Edta, Gaultheria Procumbens (Wintergreen) Leaf Extract, Gluconolactone, Glycolic Acid, Titaniumdioxide (Ci 77891), Fragrance (Parfum), Coumarin*, Hexyl Cinnamal*, Citronellol* 

Cara Penggunaanya.

Langkah 1- Picitkan sedikit Milk Peel Cream Mask mengikut kuantiti yang diperlukan. Sebelum itu pastikan korang dah basakah muka atau kulit korang dalam keadaan yang lembap.


Langkah 2 - Kemudian sapukan secara rata keseluruh kulit wajah korang dalam keadaan muka yang telah dibasahkan atau lembap tadi. Sambil-sambil itu korang buat urutan secara membulat pada wajah korang.


Langkah 3 - Setelah itu biarkan ianya selama 30 ke 60 saat sehingga ianya menjadi buih seperti dalam gambar dibawah ini. Kemudian korang boleh bilas menggunakan air bersih ataupun air suam untuk kesan yang terbaik. 



Produk ini amat sesuai untuk korang yang alami kombinasi kulit, lubang pori yang besar, kulit sensitif  dan kulit kering yang memerlukan pengelupasan yang lembut dan halus pada kulit wajah korang. 

Kelebihannya:

  1. Masker ini mampu membuang sel-sel kulit mati, sebum dan kotoran yang tersumbat dari pengudaraan yang merosakkan kulit. 
  2. Memberi kelembapan dan menyegarkan kulit dan ianya penuh dengan vitamin-vitamin yang sihat untuk wajah korang.
  3. Memberikan pengelupasan yang kecil dan lembut yang akan membuatkan kulit korang menjadi licin dengan penggunaan secara konsisten. 

Sekiranya korang berminat boleh dapatkan produk ini di website Althea seperti yang tertera di bawah

Website : Althea Korea
Facebook : Althea Korea
Instagram : altheakorea
 





You May Also Like

1 Comments